آموزش نرم افزار اتوکد سه بعدی ( تبدیل شکل دو بعدی به سه بعدی )

آموزش نرم افزار اتوکد سه بعدی ( تبدیل شکل دو بعدی به سه بعدی )

آموزش نرم افزار اتوکد

در ادامه آموزش های گروه متلب پروژه با آموزش نرم افزار اتوکد سه بعدی ( تبدیل شکل دو بعدی به سه بعدی ) در خدمت شما عزیزان خواهیم بود این آموزش ها از مقدماتی تا پیشرفته ادامه خواهد داشت با دنبال کردن این مطالب آموزشی به صورت کامل کار با نرم افزار اتوکد را فرار خواهید گرفت.

برای اینکه از یک شکل دو بعدی به یک شکل سه بعدی برسیم چند راه هست که همه به شکلی از امتداد همون شکل دو بعدی آغاز میشن. یعنی شکل دو بعدی که مثلاً یک خطه ارتفاع بگیره و بشه یک صفحه یا اگر یک صفحه است ارتفاع بگیره و بشه یک حجم.

آموزش نرم افزار اتوکد سه بعدی ( تبدیل شکل دو بعدی به سه بعدی )

تبدیل خط به سطح یا حجم

البته این ساده ترین نوع امتداد ، یعنی امتداد دادن در راستای مستقیم است. می توان این را در یک محور دایره ای، یک مسیر شکسته و یا یک خط آزاد انجام داد:

اثر امتداد های گوناگون روی یک خط

راه دیگر این است که اصلا شکل را از آغاز سه بعدی بکشیم، برای این کار از گزینه Modeling در نوار ابزار قسمت Home گزینه نخست(Box) و فلش زیر آن می توانید شکل مورد نظر خود را انتخاب کنید:

گزینه رسم مستقیم شکل های سه بعدی

با توجه به اعداد خواسته شده در نوار فرمان می توانید شکل های مختلف افلاطونی را مستقیماً سه بعدی رسم کنید. ولی همانگونه که می دانید در علوم مهندسی عموماً اشکال پیچیده تر از این هستند و نمی توان با این روش آنها را رسم کرد بنابراین معمولاً بیشتر ترسیم ها به شکل غیر مستقیم و از امتداد دادن نقشه های دو بعدی( پلان، نما، مقطع و …) رسم می شوند.

در اینجا آشنایی با نرم افزار اتوکد سه بعدی به پایان رسیده است و در آموزش های بعدی به مباحث دیگر آموزش نرم افزار اتوکد سه بعدی می پردازیم. همچنین از شما کاربران عزیز سایت متلب پروژه دعوت می کنیم که برای انجام پروژه اتوکد آموزش های ما را دنبال نمایید.

دیدگاه خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ثبت سفارش خود مشکل دارید؟ 

سفارش خود را از طریق تلگرام و واتس اپ برای ما بفرستید

برای ثبت سفارش در تلگرام کلیک کنید

پروژه آماده لازم دارید ؟ 

به فروشگاه متلب پروژه سر بزنید

فروشگاه متلب پروژه